Phoca Gallery Menu Module

102_6760.JPG102_6762.JPG102_6764.JPG102_6765.JPG102_6766.JPG102_6767.JPG102_6770.JPG102_6771.JPG

Główna

 
„Ja i moja rodzina”

 

 

Celem konkursu jest zachęcenie rodziców, wychowawców do rozmów z najmłodszymi o wartościach rodziny w ich życiu, a także podkreślenie znaczenia rodziny w kształtowaniu osobowości każdego człowieka, zwłaszcza tego najmniejszego. Do uczestnictwa zapraszamy dzieci z oddziałów przedszkolnych  

 

 

Prac plastyczne należy przesyłać w formie zdjęć na emaila   do wychowawców lub na  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Na prace czekamy do 30 kwietnia 2020 roku.
Zwracam się z prośbą do rodziców uczniów  klas pierwszych.
 
Proszę o obejrzenie wspólnie ze swoimi dziećmi  filmu animowanego  dla dzieci  ,,Witaj, Franklin" – jest to animowany serial dla dzieci, opowiadający o małym żółwiu Franklinie, który przeżywa przygody ze swoimi przyjaciółmi: Misiem, Ślimakiem, Wydrą, Gąską, Lisem, Skunksem, Królikiem i Bobrem. Postać żółwia Franklina stworzyła kanadyjska pisarka dla dzieci Paulette Bourge
Proszę aby dzieci wykonały ilustrację do filmu ,, Witaj Franklin”
 
Pozdrawiam Beata Łojewska

Zadania dla klasy 2 szkoły podstawowej. Dni 18.03 - 23.03:

Zadania na dzień 18.03:

1) Jeśli udało ci się przeczytać lekturę popracuj nad testem. Jeśli jeszcze nie przeczytałeś to zrób to i następnie rozwiąż test.
Test pod adresem: https://imgur.com/a/8xKsgyi

2) Zapisz w zeszycie tytuł baśni i nazwisko autora. Napisz 3-4 zdania o wymyślonym przez ciebie dalszym losie Calineczki.

3) Zadania z matematyki pod adresem: https://imgur.com/AQgiqE6

Zadania na dzień 19.03:

1) Proszę przepisać do zeszytu wyrazy, przerysować tabelkę oraz wpisać do tabelki w odpowiednie miejsca podane części mowy - rzeczowniki i czasowniki
Link: https://imgur.com/l7TpSjz

2)Wszystkie obliczenia, całą lekcję oraz pracę domową dzieci przepisują do zeszytu
Link: https://imgur.com/bcLWgaV

3) Wykonaj pracę plastyczną według wzoru. Link do wzoru: https://imgur.com/JzjUH1p
Potrzebne będą nożyczki, klej, kolorowy papier. Z kolorowego papieru powycinaj różnej wielkości koła i przyklej na papier, aby postać bociana (praca z kółek).
Powodzenia!

Zadania na dzień 20.03:

1) Przeczytaj czytankę z podręcznika strona 38 "Olbrzym i krasnoludki".
Przerysuj do zeszytu i uzupełnij tabelę. (Link do tabeli: https://imgur.com/IyMfmfy )
W zeszycie od języka polskiego zapisz pytanie i odpowiedź do ćwiczenia 5 ze strony 49 w zeszycie ćwiczeń.

2) Zmierz przy pomocy linijki krawieckiej lub innej miary swój wzrost i wzrost osoby dorosłej. Porównaj je.
Dokonaj pomiaru długości i szerokości wybranej książki i piórnika.
Dokonaj pomiaru czterech innych przedmiotów.
Wszystkie dokonane pomiary zapisz w zeszycie.
Pamiętaj o symbolach m (metr) i cm (centymetr)

Zadania na dzień 23.03:

1) Przeczytaj informacje ze strony 39 podręcznika.
Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3 i 4 strona 48 i 49 w zeszycie ćwiczeń.

2) Wykonaj ćwiczenia z matematyki: 1 i 2 strona 25 zeszyt ćwiczeń.

Zestaw ćwiczeń z wychowania fizycznego do wykonania w domu dla klasy 4-8 znajduje się pod linkiem : 

 

https://krokdozdrowia.com/cwiczenia-zrobienia-domu-7-pomyslow/

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci i rodziców objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej szkole.

Barbara Dylewska – TERAPIA PEDAGOGICZNA

 

  1.  Ćwiczenia rozwijające funkcje wzrokowe dziecka:

– odnajdywanie na obrazkach drobnych szczegółów (pokaż gdzie jest….) – odnajdywanie podobieństw i różnic w prezentowanych dziecku obrazkach o tej samej tematyce – dobieranie par jednakowych obrazków – można wykorzystać grę „memory” – składanie obrazka pociętego na części (można wykorzystać pocztówki) – układanie elementów wg wzoru – klocki, puzzle, pocztówki – dobieranie elementów do całości obrazka – np. sklep z warzywami, spożywczy; poszukujemy odpowiednich produktów pasujących do danego sklepu – rysowanie kompozycji z figur geometrycznych za pomocą szablonów; powtarzanie elementów wg. schematu – rysowanie demonstrowanych przedmiotów np. samochodu, domku, drzewa– klasyfikowanie przedmiotów według rodzaju, kształtu, ilości, koloru – rysowanie po śladzie (łączenie kresek w linie tworzące element- mnóstwo materiałów znajdą Państwo w internecie) – przerysowywanie figur geometrycznych (według wzoru)

  1. Ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe dziecka:

– dzielenie zdań na wyrazy – wyszukiwanie obrazków na dana głoskę np. „p” – „pies” – dzielenie wyrazów na sylaby z klaskaniem np. „ka-wa” – rozróżnianie dźwięków np.: pluskanie w wodzie, gniecenie papieru, rozpoznawanie po głosie różnych osób – gry i zabawy rytmiczne (wykonywanie ruchów na hasło muzyczne) – nauka krótkich wierszyków i piosenek – ćwiczenie różnicowania dźwięków z otoczenia (co teraz słychać?) – grupowanie obrazków na tą samą głoskę (pies, pióro, papier) – odgadywanie głosek na początku wyrazu i szukanie kolejnych,

  1. Ćwiczenia usprawniające precyzję ruchów rąk i koordynację wzrokowo – ruchową dziecka

– ćwiczenia dłoni (machanie, krążenie, klaskanie, naśladowanie np. gry na instrumentach, na trąbce, – ćwiczenia palców (naśladowanie pisania na komputerze, gry na pianinie, deszczu, rysowania kółek w powietrzu, składanie i rozkładanie palców, układanie modeli z palców np. koszyk, koło) – lepienie z plasteliny, również gliny prostych kształtów (np. kulek, wałków, rogalików, ludzi, koszyków, liter, zwierząt i innych elementów) -zabawy w masach plastycznych na które przepisy można znaleźć w internecie – wycinanie nożyczkami pasków z papieru i innych wzorów – malowanie palcem i pęczkiem waty umaczanym w farbie – zamalowanie kartki farbami (z góry w dół, od lewej do prawej strony) – odrysowanie własnej dłoni, odrysowywanie płaskich przedmiotów np. monet, talerzyków itp. –  układanie i przyklejanie na kartce wzorów z kolorowego papieru – robienie kulek z bibułki lub krepiny, wyklejanie nimi konturów – obrysowywanie konturów (pogrubienie konturów, kalkowanie) – rysowanie równocześnie obiema rękami tych samych elementów – łączenie kropek obrazujących różne przedmioty – rysowanie szlaczków i wzorów z elementów litero podobnych – nawlekanie koralików, przewlekanie sznurków, tasiemek, sznurowadeł przez różne rzeczy i otwory, szycie igłą z wykorzystywaniem zabawek dla dzieci – wieszanie ubranek dla lalek na sznurku i przyczepianie ich klamerkami do bielizny – zamalowywanie obrazków w książeczkach do malowania – odrysowywanie szablonów – wciskanie w tablicę korkową pinezek – wyjmowanie ich z podłoża – zbieranie palcami drobnych elementów (pinezki, ziarenka, guziczki) – dwoma palcami, kciukiem i wskazującym, zbieranie wyżej wymienionych elementów pęsetą – cięcie nożyczkami po narysowanych liniach – prostych, falistych – wycinanie najpierw prostych, potem nieco bardziej skomplikowanych kształtów z papieru kolorowego – wyrabianie ciasta podczas prac domowych – stemplowanie wzorów na kartkach papieru w różnych układach – wydzieranie kawałków kolorowego papieru i naklejanie na narysowany schemat zamiast malowania kredkami – strząsanie wody z palców – zgniatanie większego papieru jedną ręką, dwoma rękoma w kulkę – zabawy z użyciem pacynek (manipulacja rękoma) – próby przyszywania dużych guzików (pod opieką dorosłego) – krążenia palcami, np. jednego palca wokół drugiego nieruchomego, wokół siebie obu palców – zabawa w kominiarza (wchodzi kominiarz po drabinie…) – ściskanie miękkich piłek – zwijanie palcami chusteczek, apaszek, bibułki, robienie wałeczków z ciasta, plasteliny – rysowanie patykiem po ziemi, po piachu – zabawa w pranie, rozwieszanie bielizny i prasowanie – gry w pchełki, bierki, kręgle, bilard stołowy – rzucanie woreczków lub piłeczek – kto dalej (do usprawniających całe ręce) – podbijanie balonika wyłącznie palcami prawej i lewej ręki – układanie z elementów geometrycznych postaci ludzi, zwierząt  itp. – układanie z patyczków, np. płotów – wykonywanie budowli z drobnych klocków lego

  1. Ćwiczenia na koncentrację uwagi:

– wykorzystywanie zabaw wymagających skupienia uwagi np. : budowle wg wzoru, rozwiązywanie rebusów, krzyżówek – opisywanie w co jest ubrana któraś osoba z domu (w danej chwili niewidoczna) – rozpoznawanie kształtów przez dotyk z wyłączaniem wzroku, rysowanie tego przedmiotu z pamięci – zabawy z użyciem gier planszowych – nauka wierszyków i piosenek – dbałość o kończenie rozpoczętego zadania

  1. Działania usprawniające procesy poznawcze  oraz wzbogacające wiadomości o otaczającym świecie

– rozmowy na temat rodziny, miejsca zamieszkania, wykonywanej pracy – prowadzenie rozmów na różne tematy, zadawanie pytań odtwórczych, problemowych, oczekiwanie odpowiedzi, – rozwiązywanie zagadek – zadawanie pytań co trzeba zrobić żeby… np.  upiec ciasto, zrobić sobie kanapkę (dziecko ma wymienić następujące po sobie czynności) – wykorzystywać układanki obrazkowe tworzące historyjkę – prowadzenie zabaw uczących klasyfikacji rozpoznawania podobieństw i różnic, tworzenia zbiorów, liczebników porządkowych, dodawania i odejmowania

  1. Działania wpływające na rozwój emocjonalny dziecka i kontakty społeczne

– życzliwy, przyjazny stosunek do dziecka – cierpliwe wysłuchiwanie dziecka – chwalenie dziecka za wykonywane prace, polecenia, współdziałanie – sprawianie dziecku przyjemności – rozpoznawanie potrzeb dziecka i ich zaspokajanie – wyjaśnienie norm i zasad obowiązujących w życiu społecznym – dostarczanie informacji jak się należy zachować w sytuacji konfliktu  z drugim dzieckiem – umożliwienie kontaktu z innym dzieckiem poza przedszkolem, stwarzanie warunków do wspólnych zabaw – towarzyszenie dziecku w przeżywanych emocjach, – ustalenie i egzekwowanie (przyjazne) norm i zasad społecznych.

Zachęcam również do codziennego, głośnego czytania dzieciom.

 

RELIGIA KL. I

Proszę powtórzyć modlitwy:

- Ojcze nasz   

- Pozdrowienie Anielskie                                                                                                    

- Aniele Boży

 

RELIGIA KL. II         

Proszę nauczyć się modlitwy :

PIĘĆ PRZYKAZAŃ KOŚCIELNYCH

  1. W niedziele i święta nakazane uczestniczyć we Mszy Świętej i powstrzymać się od prac niekoniecznych.
  2. Przynajmniej raz w roku przystąpić do Sakramentu Pokuty.
  3. Przynajmniej raz w roku, w okresie wielkanocnym, przyjąć Komunię Świętą.
  4. Zachowywać nakazane posty i wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, a w okresach pokuty powstrzymywać się od udziału w zabawach.
  5. Troszczyć się o potrzeby wspólnoty Kościoła.

 

RELIGIA Kl. III

Proszę nauczyć się pytań i modlitw przewidzianych na miesiąc marzec.

 

RELIGIA KL. IV

Proszę o utrwalenie :

- warunków sakramentu pokuty                   

 - skrótów i symboli Ewangelistów     

- wymienić w zeszycie stacje Drogi Krzyżowej i wykonać rysunek do wybranej stacji .

 

RELIGIA KL. V

Przypomnieć:  

- warunki sakramentu pokuty         

- nauczyć się Ośmiu błogosławieństw                                      

- napisać krótką informację na temat siostry Faustyny Kowalskiej (podręcznik ucznia)

 

RELIGIA KL. VI

- Zapoznać się z tematami – dział Triduum Paschalne                                                                                                 

- Utrwalić stacje Drogi Krzyżowej

 

 

RELIGIA KL. VII

- Przypomnieć święta i miesiące maryjne                                                                                                    

- Napisać w zeszycie ucznia krótką notatkę na temat biblijnych świadków wiary (Abraham, Noe , Mojżesz)

 

RELIGIA KL.VIII

Nauczyć się zestawu pytań do sakramentu bierzmowania część I i II.

 

 

Historia


klasa IV.

Uczniowie opracowują tematy lekcji: 2,3,4. Pod każdym tematem piszą kilku zdaniową notatkę. Następnie wybierają z zeszytu ćwiczeń ile mogą samodzielnie zrobić - mogą wykonać wszystkie. Czytają tematy lekcji ze zrozumieniem, aby potrafili opowiedzieć w kilku zdaniach.

klasa V.

Uczniowie opracowują 4 tematy lekcji. Piszą temat lekcji i robią notatkę - forma zależy od was. Rozwiązujecie 4 ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - jeśli ktoś chce może wszystkie. Przygotowujecie się do sprawdzianu działowego.

klasa VI.

Uczniowie opracowują tematy z działu V. Pod każdym tematem w zeszycie tworzycie notatkę - forma zależy od was. Opracowujecie tematy łącznie z powtórzeniem Wykonujecie wszystkie ćwiczenia łącznie z powtórzeniem. Przygotowujecie się do sprawdzianu działowego. Dodatkowo wykonujecie fiszkę do wybranego tematu lekcji. Na kartce z bloku rysunkowego wykonujecie mini plakat na temat jednej wybranej przez siebie postaci z działu.

klasa VII.

Uczniowie opracowują tematy pozostałe z działu V. W zeszycie przedmiotowym zapisują temat i pod nim robią notatkę - forma zależy od was. Uczycie się tych tematów lekcji łącznie z powtórzeniem. Przygotowujecie się tym samym do testu. Wykonujecie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - łącznie z powtórzeniem. Dodatkowo każdy wykonuje fiszkę do wybranego przez siebie punktu lub tematu. Ponadto do  roku 1914 i 1918 tworzycie rebus w zeszycie przedmiotowym.

klasa VIII.

Odrabiacie zaległe prace - ćwiczenia, które nie były wykonane przez was, gdyż nie odrabialiście prac domowych. Opracowujecie powtórzenie do działu IV. Przygotowujecie się do testu. Z działu V opracowujecie temat 1,2,3 i pod każdym tematem w zeszycie piszecie krótką notatkę ( co najmniej pół strony) - forma zależy od was.Wykonujecie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (łącznie z gwiazdkami). Na kartce z bloku rysunkowego wykonujecie mini plakat ) Mają być 4): 1.Ruchy rewolucyjne w Polsce w latach 1956 - 1970. 2.Powstanie "Solidarności". 3. Stan wojenny w Polsce. 4. Twórcy komunizmu w Polsce.

Nauka zdalna język angielski - klasy 4,5,6.

 

KLASA 4

Podane zadania wykonajcie w zeszycie ( również 6 i 7). Znajdują się one na końcu Waszego podręcznika.

Zadanie 1 na str. 117 przeczytajcie i zapiszcie w zeszycie

Zadanie 4 na str. 117

Zadanie 5 na str. 117

Zadanie 6 na str. 117 – zapiszcie zdania w zeszycie

Zadanie 7 na str. 117 – narysujcie i podpiszcie

 

KLASA 5

Zadania wykonajcie w zeszytach, znajdują się one na końcu waszego podręcznika.

Zadanie 1 na str. 117 – Połączcie podane wyrazy z numerkami obrazków

Zadanie 4 na str. 117- wpisz brakujące literki i zapisz wyrazy do zeszytu

Zadanie 5 na str. 117- Uzupełnijcie zdania wyrazami z ramki i zapiszcie w zeszycie

Zadanie 7 na str. 117- Wybierzcie 1 dziecko i opiszcie w zeszycie jak jest ubrane

 

KLASA 5

Zadania wykonujcie w zeszycie, znajdują się one na końcu waszego podręcznika z j. angielskiego.

Zadanie 1 na str. 117 – połączcie słowa i ich definicje

Zadanie 4 na str. 117 – uzupełnijcie słowa i zapiszcie w zeszycie

Zadanie 5 na str. 117- poprawcie podkreślone słowa według obrazków i zapiszcie w zeszytach

Zadanie 6 na str. 117 – uzupełnijcie tekst słowami z ćwiczenia 1 i zapiszcie odpowiedzi w zeszycie

 

 

Zadania dla klasy 2 szkoły podstawowej
 
 
1) Przeczytaj baśń "Calineczka" Hansa Christiana Andersena lub wysłuchaj.
Baśń do pobrania: https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/calineczka.pdf
Wersja do wysłuchania: https://www.youtube.com/watch?v=KRcPg81O6cI

2) Wykonaj działania
Do pobrania: https://i.imgur.com/guhj5Fg.png

3) Wydrukuj i pokoloruj ręcznie obrazek lub pokoloruj w programie komputerowym Paint.
Do pobrania: https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2008/05/328CALINECZKA.gif
Aby otworzyć obrazek w programie Paint konieczne jest pobranie go na swój komputer.
Można to zrobić klikając prawym przyciskiem myszy na obrazek, następnie "Zapisz obraz jako..." oraz kliknąć "Zapisz".


4) Uzupełnij dyktando z pomocą słownika ortograficznego. Przepisz do zeszytu ponumerowane wyrazy.
Do pobrania: https://imgur.com/VLFNucn
 

ZADANIA Z GEOGRAFII I PRZYRODY

  1. 03. 2020 r. – 20.03.2020r.

 

Klasa

Temat

Zadanie

 

 

 

 

 

 

 

IV

 

 

 

 

 

 

Dojrzewanie czas wielkich zmian.

 

 

 

 

 

      1.            Przeczytaj z podręcznika temat „Dojrzewanie czas wielkich zmian” i zwróć uwagę na :

   ­     cechy kobiety i mężczyzny,

   ­     zmiany fizyczne w okresie dojrzewania u chłopców i dziewcząt,

   ­     dojrzewanie psychiczne i emocjonalne

   ­     higiena okresu dojrzewania

      2.            Wykonajćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.

 

Powtórzenie wiadomości o budowie i rozwoju człowieka.

 

         1.         Przeczytaj temat podsumowujący wiadomości z działu 4 „Odkrywamy tajemnice ciała człowieka”.

         2.         Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.

 

 

 

 

 

 

V

 

Przez lądy i oceany.

 

         1.         Przeczytaj uważnie temat lekcji w podręczniku ze zwróceniem uwagi na:

    ­     linie na globusie: południki i równoleżniki,

równik, południk zerowy i 180o, zwrotniki i koła podbiegunowe,

    ­     półkule i bieguny,

         2.         Odszukaj na mapie świata w atlasie kontynenty i oceany na Ziemi.

         3.         Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.

         4.         Wejdź na stronę:https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-5 obejrzyj filmy i wykonaj zamieszczone tam ćwiczenia.

 

 

 

VI

 

„Środowisko naturalne i ludność Europy” – powtórzenie wiadomości.

 

         1.         Przeczytaj tematpowtórzeniowy do działu 3.

         2.         Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.

         3.         Wykonaj zadania z podręcznika a odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym.

 

 

VII

 

Przyrodnicze i kulturowe walory turystyczne Kujaw.

 

         1.         Przeczytaj tematy z ostatniego w podręczniku działu 8 ze zwróceniem uwagi na:

             ­     położenie regionu Kujaw na mapie,

             ­     jego cechy na podstawie map tematycznych w atlasie,

             ­     przyrodnicze i kulturowe walory regionu,

             ­     główne obiekty charakterystyczne dla małej ojczyzny i decydujące o jej atrakcyjności.

         2.         Wykonaj prezentację multimedialną pt.

„Przyrodnicze i kulturowe walory turystyczne Kujaw” lub „Moja mała ojczyzna”:

             ­     min. 10 slajdów,

             ­     zdjęcia i krótkie opisy,

             ­     ciekawostki,

             ­     na ostatnim slajdzie podajemy adresy stron, z których korzystaliście.

         3.         Prezentacje prześlijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 31.03.2020 r.

 

 

VIII

 

Ameryka Północna i Ameryka Południowa

 

         1.         Korzystając z różnych źródeł informacji wykonaj prezentację multimedialną o Ameryce Północnej lub Ameryce Południowej:

             ­     min. 10 slajdów,

             ­     zdjęcia i krótkie opisy,

             ­     ciekawostki,

             ­     na ostatnim slajdzie pamiętaj o podaniu adresów stron, z których korzystałeś/łaś.

         4.         Prezentacje prześlijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 31.03.2020 r.

 

 

 

Powodzenia !

 

 

 

 

 

 

 

 

ZADANIA Z TECHNIKI

  1. 03. 2020 r. – 27. 03. 2020 r.

 

Klasa

Temat

Zadanie

 

IV

 

Skrzyżowania dróg.

 

          1.          Przeczytaj z podręcznika temat „Rowerem przez skrzyżowanie”i zwróć uwagę na :

             ­     terminy: skrzyżowanie równorzędne, skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem przejazdu, skrzyżowanie o ruchu okrężnym, sygnalizacja świetlna, pojazd uprzywilejowany

             ­     rodzaje skrzyżowań

             ­     organizacja ruchu na różnych rodzajach skrzyżowań

             ­     sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem

             ­     hierarchia znaków i sygnałów drogowych

         2.         Wykonuj ćwiczenia na stronach internetowych:

              ­     https://brd.edu.pl

              ­     https://kartarowerowa.net.pl/testy/kartarowerowa

 

 

V

 

Pismo techniczne.

 

         1.         Napisz pismem technicznym poszczególne litery i cyfry arabskie alfabetu według wzoru   w podręczniku (po 1 linijce).

         2.         Dbaj o estetykę pisma, pamiętaj o liniach pomocniczych.

 

 

VI

 

Rzuty prostokątne brył – prostopadłościan.

 

 

         1.         Wykonaj rysunek techniczny pudełka zapałek:

        ­     nr - 3

        ­     data – 16. 03. 2020 r.,

        ­     tytuł – Rzuty prostokątne prostopadłościanu,

        ­     skala – 1:1

 

 

Powodzenia !

 

Zadania dla klasy VII z chemii.

1.Wykonaj pisemnie ( w zeszycie) zadania 1,2,3,4 podręcznik strona 94.

3. Wykonaj model 3D konfiguracji elektronowej wybranego przez siebie pierwiastka. Model pierwiastka proszę opisać : nazwa, symbol, właściwości chemiczne i fizyczne, zastosowanie. Pracę proszę przynieść do szkoły zaraz po powrocie na 1 lekcję chemii.

 

Zadania z chemii dla klasy VIII.

  1. Wykonaj pisemnie ( w zeszycie) ćwiczenia   1,2,3,4 z podręcznika na str.125
  2. Napisz jakie właściwości fizyczne i chemiczne ma eten.
  3. Wymień zastosowanie etenu.

4.Oblicz masy cząsteczkowe etenu, propenu, butenu, pentenu.

5.Co to jest monomer, polimer, polimeryzacja, wiązanie wielokrotne?

  1. Wypisz reakcje spalania, którym ulega eten.
  2. Wykonaj model 3D wybranego przez siebie alkenu lub alkanu. Podaj jego nazwę i zastosowanie. Prace przynieś na 1 lekcje chemii zaraz po powrocie do szkoły.

Zadania z biologii dla klasy VIII

 

Temat: Organizm a środowisko

Odpowiedz pisemnie na pytania ( w zeszycie):

 

Temat znajdziesz w podręczniku str.79-86

 

Odpowiedz pisemnie na pytania ( w zeszycie):

  1. Wyjaśnij pojęcie ekologia.
  2. Co to jest nisza ekologiczna ? Podaj przykład
  3. Co to jest siedlisko? Podaj przykład
  4. Wymień czynniki ożywione i nieożywione środowiska.
  5. Wyjaśnij znaczenie tolerancji ekologicznej. Podaj przykład.
  6. Co to są organizmy wskaźnikowe? podaj przykład.

7.Na czym polega skala porostowa?

 

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń dotyczące tego tematu.

 

Zadania z biologii dla klasy VII.

Temat: Higiena i choroby układu oddechowego.

Zadania do tematu znajdziesz w podręczniku str. 144-147

Odpowiedz pisemnie na pytania ( w zeszycie):

  1. Wymień najczęściej występujące choroby układu oddechowego.
  2. W jaki sposób zanieczyszczenie powietrza wpływa na układ oddechowy człowieka?
  3. W jaki sposób można chronić układ oddechowy?
  4. Wykonaj tabelkę w zeszycie:

 

CHOROBY UKŁADU ODDECHOWEGO

 

 

Lp.

PRZYCZYNA

OBJAWY

LECZENIE

PROFILAKTYKA

Alergia

 

 

 

 

 

 

Angina

 

 

 

 

 

 

Astma

 

 

 

 

 

 

Gruźlica

 

 

 

 

 

 

Rak płuc

 

 

 

 

 

 

Mukowiscydoza

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Wykonaj ćwiczenia do tego tematu str.72-73

 

Zadania z biologii dla klasy VI.

  1. Zapoznaj sie z tematem " Owady - stawonogi zdolne do lotu" str.60 - 66 w podręczniku.
  2. Odpowiedz pisemnie na pytania (w zeszycie):
  3. Gdzie żyją owady?
  4. Jak odżywiają się owady ?
  5. Wymień rodzaje aparatów gębowych owadów wraz z przykładami.
  6. Sposób poruszania sie owadów - wymień rodzaje odnóży u owadów wraz z przykładami.
  7. Jakie znaczenie maja owady w przyrodzie i dla człowieka.

III. wyszukaj informacji w różnych źródłach i zapisz w zeszycie na temat:

  1. W jaki sposób owady oddychają?
  2. W jaki sposób sie rozmnażają owady?
  3. Znaczenie pszczoły dla człowieka i przyrody.
  4. Wykonaj rysunek pasikonika zielonego w zeszycie oraz zaznacz elementy jego budowy waz z opisem 9 podręcznik str. 62.
  5. Wybierz 10 dowolnych owadów występujących w Polsce. Wykonaj rysunek lub wklej zdjęcie . Podaj nazwę owada i środowisko życia.
  6. Wykonaj ćwiczenie str. 51-54

 

Zadania z biologii dla klasy V.

Odpowiedz pisemnie na pytania ( w zeszycie, odpowiedzi znajdziesz w podręczniku str. 93-97):

  1. Wymień tkanki roślinne.
  2. Co to są i jaka jest funkcja tkanek:

- okrywającej

- miękiszowej,

- przewodzącej,

- wzmacniającej.

  1. Co to są włośniki?
  2. Co to jest korek i jaka jest jego funkcja?
  3. Podaj funkcje stożka wzrostu.

6.Za co jest odpowiedzialna substancja woskowa na powierzchni pędu?

Zadanie domowe.

Wykonaj ćwiczenie str.62-65

 

                

Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska               i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół.  

 

Praca zdalna z uczniem w czasie zawieszenia zajęć w szkołach

 

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów i przekazywali im materiały do samodzielnej pracy                  w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się                            do tegorocznych egzaminów: ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego. Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu:

  • dziennika elektronicznego,
  • strony internetowej szkoły, przedszkola, placówki oświatowej,
  • mailingu do rodziców, a w przypadku starszych uczniów bezpośredni kontakt elektroniczny.

 

W poradniku znaleźć można wskazówki, z jakich stron, portali czy serwisów można korzystać w pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć. Zachęcamy do korzystania                      z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych. Adresy przydatnych stron i portali internetowych będziemy na bieżąco uzupełniać.

 

Materiały edukacyjne – polecane platformy, stronyi serwisy internetowe

 

  1. pl
  2. Portal wiedzy dla nauczycieli
  3. Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
  4. Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
  5. Portal lektury.gov.pl
  6. Strona Centrum Nauki Kopernik
  7. Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci NarodowejSerwis IPN Przystanek historia
  8. Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
  9. Serwis Ninateka
  10. Serwis Muzykoteka Szkolna
  11. Biblioteka Cyfrowa Polona
  12. Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
  13. Serwis Telewizji Polskiej
  14. Serwis Polskie Radio Dzieciom

 

Epodreczniki.pl https://epodreczniki.pl/

To bezpłatne, stworzone i administrowane przez Ministra Edukacji Narodowej narzędzie edukacyjne, które oferuje nauczycielom i uczniom gotowe materiały dydaktyczne. Platforma umożliwia także tworzenie, współtworzenie nowych treści i dzielenie się nimi z uczniami, tworzenie testów sprawdzających. Daje również możliwość śledzenia postępów uczniów,                      a nawet indywidualizację pracy z uczniem.

 

Materiały dostępne na platformie są:

  • bezpłatne,
  • zgodne z podstawą programową dla szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych,
  • udostępniane na otwartej licencji Creative Commons zapewniającej korzystanie z e-materiałów przez nauczycieli – oznacza to, że można je dowolnie wykorzystywać, przerabiać, drukować, kopiować itd.,
  • dostępne z  różnych urządzeń (komputer, laptop, tablet, smartfon),
  • dostosowane do potrzeb uczniów z różnymi dysfunkcjami.

 

Na platformie nauczyciele i uczniowie mają do dyspozycji:

  • e-podręczniki i e-materiały do większości przedmiotów ogólnokształcących na wszystkich etapach kształcenia,
  • dodatkowe zasoby dydaktyczne do poszczególnych przedmiotów, w tym filmy edukacyjne, audiobooki,
  • przykładowe programy nauczania i scenariusze zajęć.

 

Zarejestrowani i zalogowani użytkownicy mogą korzystać z edytora treści, który daje możliwość tworzenia treści edukacyjnych dostosowanych do urządzeń mobilnych.                      Warto podkreślić, że nauczyciel może udostępniać materiały nawet tym uczniom, którzy nie są zarejestrowani.

 

Na platformie można znaleźć także linki do materiałów edukacyjnych partnerów serwisu.

Zachęcamy do zapoznania się z krótkimi filmami instruktażowymi, które pokazują, w jaki sposób korzystać z platformy e-podręczniki.

 

Portal Scholaris http://www.scholaris.pl/

To portal wiedzy dla nauczycieli, który zawiera bezpłatne materiały edukacyjne dostosowane do wszystkich etapów kształcenia. Zasoby portalu są kompatybilne z tablicami interaktywnymi i innymi urządzeniami wspomagającymi pracę nauczyciela, np. tabletami.

 

Portal zawiera ok. 28 tys. pojedynczych, interaktywnych materiałów, które mogą być pomocne w realizacji treści ze wszystkich przedmiotów, na różnych poziomach edukacyjnych. Są to m.in.: scenariusze lekcji, ćwiczenia, teksty, animacje, slajdy, symulacje, gry dydaktyczne, filmy. Wszystkie materiały Scholarisa, bez względu na przyporządkowanie do poprzedniej lub aktualnej podstawy programowej, mogą być pomocne w pracy ucznia                    i nauczyciela.

 

Wyszukiwanie na portalu jest możliwe zarówno dla poprzedniej, jak i obecnie obowiązującej podstawy programowej kształcenia ogólnego (po wybraniu zakładki „Nowa podstawa programowa” użytkownik zostanie przeniesiony na portal.scholaris.pl). Korzystając                             z wyszukiwarki, można filtrować zasoby według: etapów edukacyjnych, przedmiotów, typów zasobu, słów i wyrażeń kluczowych.

 

Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych –www.cke.gov.pl

Uczniowie i nauczyciele znajdą tutaj materiały przydatne i pomocne w systematyzowaniu, utrwalaniu wiedzy, a także wspierające ich w przygotowaniach do egzaminów.

 

Linki do materiałów egzaminu ósmoklasisty:

Linki do materiałów o egzaminie maturalnym:

 

Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!” http://wlaczpolske.pl

Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą udostępnia materiały edukacyjne dla dzieci polskich uczących się za granicą w formie podręcznika internetowego „Włącz Polskę!”.                  Jest to zbiór zasobów edukacyjnych wykorzystywanych do tworzenia podręczników dla uczniów szkół polskich na całym świecie.

 

Strona internetowa www.wlaczpolske.pl, na której znajduje się podręcznik, pozwala łączyć różnorodne materiały edukacyjne, dostosowując je do wieku, poziomu znajomości języka polskiego, potrzeb czy zainteresowań. Dostępne materiały obejmują nauczanie wczesnoszkolne, język polski, wiedzę o Polsce oraz historię i geografię Polski. 

 

Dostęp do zasobów jest otwarty (nie wymaga logowania) i nieodpłatny. Każdy użytkownik ma prawo je powielać, kopiować, dystrybuować i zapisywać w formie pliku PDF na własnym komputerze, tablecie czy smartfonie. Po zapisaniu własnej wersji podręcznika otworzenie materiałów nie wymaga dostępu do internetu. Pliki PDF można także wydrukować                na dowolnej drukarce. 

 

Portal lektury.gov.pl https://lektury.gov.pl/

To portal internetowy zawierający większość szkolnych lektur dla szkół podstawowych                       i ponadpodstawowych. Użytkownicy mogą pobierać książki zarówno na swój komputer, jak również czytnik ebook czy też komórkę. Wszystkie pozycje są dostępne bezpłatnie, bez konieczności zakładania konta oraz logowania.

 

Strona internetowa Centrum Nauki Kopernik https://esero.kopernik.org.pl/

Strona oferuje publikacje popularno-naukowe i materiały edukacyjne o tematyce kosmicznej. Są to m.in. scenariusze lekcji, broszury informacyjne i filmy edukacyjne.

Portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowejhttps://ipn.gov.pl/pl/edukacja-1

Na portalu IPN w zakładce Edukacja znajdują się specjalne podstrony dla uczniów                                                                                i nauczycieli, na których są udostępniane bezpłatne materiały edukacyjne. W serwisie można znaleźć m.in. teki edukacyjne, filmy dokumentalne, spoty historyczne i inne materiały audiowizualne przedstawiające np. serie komiksów o II wojnie światowej czy symbole narodowe.

 

Serwis IPN Przystanek historia

https://przystanekhistoria.pl

Przystanekhistoria.pl to popularnonaukowy serwis internetowy. W przystępny i atrakcyjny sposób prezentuje on ustalenia historyków współpracujących z Instytutem Pamięci Narodowej. Obecnie na portalu przystanekhistoria.pl znajduje się kilkaset artykułów popularnonaukowych poświęconych historii Polski XX wieku. Odbiorcy serwisu mogą również bezpłatnie korzystać z ponad 800 publikacji cyfrowych, w tym książek, czasopism wydawanych przez IPN, katalogów wystaw, dodatków do prasy oraz broszur okolicznościowych.

 

Dodatkowo na podstronach Biblioteka Cyfrowa oraz Audio/Video twórcy portalu udostępnili blisko 1000 materiałów multimedialnych. Są to m.in.: filmy dokumentalne, relacje                      z konferencji, spotkań autorskich oraz addycje radiowe.

 

Strona Krajowego Biura programu eTwinning https://etwinning.pl/inspiracje-2/inspiracje

Zachęcamy również do odwiedzenia europejskiej strony internetowej programu eTwinning – zakładka „Zainspiruj się”. Na tych stronach nauczyciele znajdą gotowe zestawy projektowe przetłumaczone na język polski, jak również pojedyncze zadania dla nauczycieli niemal każdej specjalności. Materiały można wykorzystać przede wszystkim do realizacji projektów eTwinning, jak również innych działań edukacyjnych. Strony to nieoceniona baza inspiracji.

 

Serwis Ninateka https://ninateka.pl/edu

To serwis, na którym znajdują się filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, rejestracje koncertów, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne oraz audycje radiowe.

Łącznie w serwisie dostępnych jest ponad 7 tysięcy plików audio i video. Wszystkie                      są bezpłatne i dostępne bez logowania. Można z nich korzystać na wszelkich urządzeniach cyfrowych: komputerach stacjonarnych i przenośnych, tabletach, smartfonach.

Dodatkowo serwis udostępnia konto EDU, które jest skierowane do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Posiadacze takiego konta mogą bezpłatnie korzystać z materiałów audiowizualnych o charakterze edukacyjnym, w tym scenariuszy lekcji. Z konta EDU skorzystają przede wszystkim nauczyciele języka polskiego, wiedzy                o kulturze, wiedzy o społeczeństwie, historii, muzyki oraz prowadzący zajęcia dodatkowe                np. z zakresu wiedzy o filmie lub teatrze.

 

Serwis Muzykoteka Szkolna http://www.muzykotekaszkolna.pl/

Muzykoteka Szkolna to nowoczesne narzędzie wspomagające tradycyjną edukację muzyczną, które aktywizuje i stymuluje zainteresowanie muzyką. Serwis powstał na zlecenie MKiDN,              a jego wydawcą jest Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny.

 

W serwisie jest dostępnych blisko pół tysiąca utworów muzycznych, od barokowych oper, przez wielkie dzieła symfoniczne, aż po muzykę wokalną i eksperymentalną. Z zasobów serwisu można korzystać bez logowania lub – po zarejestrowaniu – w ramach konta nauczycielskiego lub uczniowskiego.

 

Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji www.bc.ore.edu.pl

Biblioteka Cyfrowa ORE gromadzi i udostępnia materiały oraz publikacje opracowane                  w ramach działalności Ośrodka. Obecnie oferuje 960 tytułów książek i czasopism                              dla nauczycieli i wszystkich zainteresowanych problematyką oświatową.

 

Biblioteka Cyfrowa Polona www.polona.pl

Polona to jedna z najnowocześniejszych bibliotek cyfrowych na świecie i jednocześnie największa tego typu biblioteka w Polsce. Biblioteka Narodowa, administrator Polony, udostępnia w serwisie nie tylko swoje zbiory, ale też obiekty innych instytucji.

 

W Polonie można znaleźć: rękopisy iluminowane, najstarsze polskie książki drukowane, ryciny, rysunki oraz publikacje popularne – pocztówki, stare elementarze, książki dla dzieci, książki kucharskie czy dawne poradniki. Większość udostępnionych zbiorów należy do domeny publicznej, dzięki czemu można je za darmo pobierać i dowolnie wykorzystywać.

 

Serwis Telewizji Polskiej https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

 

Telewizja Polska przygotowała dla dzieci i młodzieży produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym. Na kanale dziecięcym TVP ABC w godz. 8:00-13:00 młodzi widzowie będą mogli codziennie obejrzeć różne programy edukacyjne.

 

Wśród nich są m.in.: „Al-chemik” – program, który w przystępny sposób wyjaśnia zjawiska chemiczne i fizyczne, a także „Zaczarowany świat”, dzięki któremu dzieci zrozumieją trudne pojęcia związane ze sztuką. TVP ABC zaprasza również najmłodszych do oglądania programów takich jak: „Teleranek”, „Zagadki zwierzogromadki”, „Zwierzaki czytaki”                  oraz „Studio ABC”.”

 

Także TVP Kultura uruchamia specjalne pasmo dla dzieci i młodzieży. Codziennie                            w godz.13:00-17:00 widzowie będą mogli zobaczyć koncerty, wartościowe produkcje filmowe, spektakle Teatru Telewizji, seriale zgodne z obowiązującym kanonem lektur. Wśród najważniejszych produkcji wyemitowanych w najbliższych tygodniach znajdą się: „Twój Vincent”, „Tango” (Teatr Telewizji), „Wesele”, „Herbert – mosty” – cykl programów publicystycznych, „Śladami wielkich kompozytorów” – cykl dokumentalny, „Hamlet”, „Mały książę”, „Ogniem i mieczem”, „Dzieje mistrza Twardowskiego”, „Awantura o Basię” oraz koncert Doroty Miśkiewicz i zespołu Kwadrofonik „Lustosławki/Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci”.

 

W popołudniowym paśmie nie zabraknie również programów naukowych i przyrodniczych.

 

Serwis Polskie Radio Dzieciom www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

To całodobowa stacja radiowa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. W ramówce znajdują się audycje edukacyjne, naukowe i rozrywkowe rozwijające wyobraźnię i budujące kreatywność dzieci. Pasmo wieczorne, kierowane do osób dorosłych, to kompendium wiedzy w zakresie wychowania, rozwoju, kultury i sztuki.

 

Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom starają się być wszędzie tam, gdzie dzieje się coś interesującego i wartościowego dla najmłodszych. W swoich programach realizują misję edukacyjną i dbają o poprawność językową. Programy emitowane na antenie Polskiego Radia Dzieciom wspierają rozwój wyobraźni i kreatywności. Wspomagają także proces edukacji, odnosząc się pośrednio i bezpośrednio do programu nauczania.

Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej                                               Warszawa, 13marca 2020roku

Warszawa, 16 marca 2020 r.

 

Tematy na każdy dzień i dla każdego przedmiotu, a także propozycje materiałów, na bazie których można zdalnie poprowadzić zajęcia dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych – wszystko to można znaleźć na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje. Ministerstwo Edukacji Narodowej wraz z Ministerstwem Cyfryzacji i NASK przygotowały propozycje dla nauczycieli i dyrektorów do zdalnej nauki z uczniami. Do dyspozycji nauczycieli jest również platforma epodreczniki.pl oraz pakiety materiałów od Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dla ósmoklasistów i maturzystów. Zachęcamy do korzystania!

Zgodnie z podstawą programową

Na stronie www.gov.pl/zdalnelekcjemożna znaleźć propozycje dla uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, zgodne z aktualną podstawą programową. To treści, które mogą być wykorzystane w trakcie zdalnego nauczania.

Inspiracja dla nauczycieli

Naszą intencją jest to, aby uruchomiona strona była nie tylko inspiracją dla nauczycieli, ale także wsparciem w ich pracy. Stąd m.in. koncepcja „planu lekcji” z propozycjami treści na każdy dzień. To jedynie podpowiedź. Zostawiamy nauczycielom pełną dowolność w wyborze oraz wykorzystaniu opublikowanych lekcji i tematów.

Na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje nauczyciele nauczania początkowego znajdą materiały, dzięki którym wspólnie ze swoimi uczniami powitają wiosnę. Szóstoklasiści na muzyce będą mieli szansę poznać (jeśli jeszcze ich nie znają) różne współczesne style muzyczne. Nauczyciele ósmoklasistów będą mogli powtórzyć z nimi czas Past Simple i popracować nad wzbogaceniem słownictwa.

Poza językiem angielskim, na stronie znajdują się także podpowiedzi do wykorzystania na lekcjach niemieckiego, hiszpańskiego czy francuskiego. Nie zapomnieliśmy też o takich przedmiotach jak np. podstawy przedsiębiorczości czy edukacja dla bezpieczeństwa. Co ważne, wszystkie udostępnione na stronie materiały dydaktyczne są bezpłatne.

Epodreczniki.pl – platforma do zdalnej nauki

To bezpłatne, stworzone i administrowane przez Ministra Edukacji Narodowej narzędzie edukacyjne, które oferuje nauczycielom i uczniom gotowe materiały dydaktyczne. Platforma umożliwia także tworzenie, współtworzenie nowych treści i dzielenie się nimi z uczniami, tworzenie testów sprawdzających. Daje również możliwość śledzenia postępów uczniów, a nawet indywidualizację pracy z uczniem.

- Warto korzystać z rzetelnych, merytorycznych źródeł. Na stronie epodreczniki.pl znajdują się materiały do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół, które uwzględniliśmy w przykładowych planach lekcji. Chcemy, aby w czasie zawieszonych zajęć uczniowie mieli możliwość utrwalenia wiedzy i powtórzenia dotychczasowych lekcji. Dla nauczycieli może to być okazja do zdobywania nowych kompetencji – podkreślił minister edukacji Dariusz Piontkowski.

Materiały dostępne na platformie są:

·         bezpłatne,

·         zgodne z podstawą programową dla szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych,

·         udostępniane na otwartej licencji Creative Commons zapewniającej korzystanie z e-materiałów przez nauczycieli – oznacza to, że można je dowolnie wykorzystywać, przerabiać, drukować, kopiować itd.,

·         dostępne z różnych urządzeń (komputer, laptop, tablet, smartfon),

·         dostosowane do potrzeb uczniów z różnymi dysfunkcjami.

 

Na platformie nauczyciele i uczniowie mają do dyspozycji:

·         e-podręczniki i e-materiały do większości przedmiotów ogólnokształcących na wszystkich etapach kształcenia,

·         dodatkowe zasoby dydaktyczne do poszczególnych przedmiotów, w tym filmy edukacyjne, audiobooki,

·         przykładowe programy nauczania i scenariusze zajęć.

 

Zarejestrowani i zalogowani użytkownicy mogą korzystać z edytora treści, który daje możliwość tworzenia treści edukacyjnych dostosowanych do urządzeń mobilnych. Warto podkreślić, że nauczyciel może udostępniać materiały nawet tym uczniom, którzy nie są zarejestrowani.

 

Na platformie można znaleźć także linki do materiałów edukacyjnych partnerów serwisu.Zachęcamy do zapoznania się z krótkimi filmami instruktażowymi, które pokazują, w jaki sposób korzystać z platformy e-podręczniki.

 

Materiały i narzędzia

Warto zapoznać się również z podpowiedziami dotyczącymi narzędzi do zdalnej pracy z uczniami. Aby utworzyć zdalną klasę nie musicie ściągać i instalować płatnych aplikacji. Czasem najskuteczniejszy okazuje się popularny i darmowy komunikator internetowy. O tym, z jakich jeszcze narzędzi mogą korzystać nauczyciele, można zapoznać się w poradniku Nauczycielu, poprowadź lekcje online!.

Ministerstwo Cyfryzacji wraz z NASK przygotowało również materiały, w których krok po kroku można dowiedzieć się na przykład, jak założyć grupę na portalu społecznościowym czy swój kanał na platformie społecznościowej, a później prowadzić na nim swoje lekcje. Warto zapoznać się z tymi materiałami na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje w zakładce Zbuduj zdalną klasę.

Specjalnie dla ósmoklasistów – pakiety zadań od CKE

Czas zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych to możliwość powtórzenia materiału. Szczególnie chcemy zadbać w tym czasie o uczniów przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty i maturalnego. W tym celu Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet zadań powtórkowych dla uczniów klas VIII, który będzie publikowany codziennie od 16 do 25 marca.

Każdy taki zestaw będzie się składał z:

  • zadań z języka polskiego zorganizowanych według lektur obowiązkowych w klasach VII-VIII;
  • zadań z matematyki zorganizowanych według kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej;
  • zadań z języka angielskiego – zorganizowanych według umiejętności.

 

Zadania będą publikowane codziennie o godz. 9:00 na stronie internetowej www.cke.gov.pl, natomiast rozwiązania – o godz. 15:00. Zachęcamy do korzystania z zadań przygotowanych przez CKE!

Działajmy razem przeciwko koronawirusowi!

Przez najbliższy czas musimy zrobić wszystko, aby zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce. Stąd szerokie działania rządu – takie jak zawieszenie zajęć w szkołach, przedszkolach, placówkach oświatowych, żłobkach i na uczelniach, a także odwołanie imprez masowych. Jest to możliwe dzięki specustawie w sprawie przeciwdziałania koronawirusowi.

Wiele jednak zależy od Ciebie!

  • Unikaj skupisk ludzkich, jeśli możesz – udaj się na pracę zdalną.
  • Myj często ręce, nie dotykaj bez potrzeby twarzy.
  • Zwracaj uwagę innym na właściwe zachowania!

Wszystkie niezbędne i wiarygodne informacje można znaleźć na: gov.pl/koronawirus.

Jeśli masz objawy towarzyszące koronawirusowi, zadzwoń do najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej lub na infolinię NFZ pod: 800 190 590.

 

Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej 

Drodzy Rodzice!

Ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Wasze i Waszych dzieci od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca  z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

Zachęcajcie dzieci do samodzielnej nauki w czasie, gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodreczniki.pl udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny.

Przekażcie osobom, które będą opiekować się Waszymi dziećmi podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny.

Rygorystycznie przestrzegajcie w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywacie. Śledźcie na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju.

Drodzy Uczniowie!

Pamiętajcie o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikajcie miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi. Przerwa w funkcjonowaniu Waszej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki.

Odpowiedzialnie wykorzystajcie czas zawieszenia zajęć w szkole. Przeczytajcie ulubioną książkę, spróbujcie uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijajcie swoje kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl oraz materiałów rekomendowanych przez Waszych nauczycieli. Przestrzegajcie w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywacie.

Joomla templates by a4joomla