Phoca Gallery Menu Module

102_6760.JPG102_6762.JPG102_6764.JPG102_6765.JPG102_6766.JPG102_6767.JPG102_6770.JPG102_6771.JPG

JĘZYK NIEMIECKI (23 – 27.03.2020)

KLASA 4

Thema: Fotoaustellung – utrwalenie nazw kolorów.

Mam nadzieję, że nie mieliście problemów ze zrobieniem ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń. Wymowę nazw kolorów poćwiczymy po powrocie do szkoły.

Dzisiaj „pobawicie się” kolorami. Jakie kolory powstaną, gdy połączymy dwa różne kolory. Jaki jest potrzebny kolor, aby powstał np. fioletowy. Może już wiecie z plastyki, jeśli nie, mieszajcie kolory ze sobą i zobaczycie, jaki kolor powstanie. Przepiszcie, proszę ćwiczenie do ze zeszytu i uzupełnijcie luki.

 

Übung 1

  1. rot + _______________ = orange (pomarańczowy)
  2. schwarz + weiβ = ________________
  3. rot + ________________ = rosa (różowy)
  4. blau + gelb = ________________
  5. rot + ______________ = violett (fioletowy)

 

Zadanie dla chętnych: Aby utrwalić nazwy kolorów, możecie wejść na stronę: learningsapps. org, wybrać język niemiecki, następnie ćwiczenia Farben/Kolory i zróbcie 1-2 wybrane ćwiczenia.

 

Thema: Ich habe einen Fisch. Odmiana czasownika „haben”.

Drodzy Uczniowie! Dzisiaj poznacie czasownik „haben”, który oznacza „mieć”.

Przepiszcie proszę odmianę do zeszytu!

haben – mieć

Ich habe – (ja) mam

Du hast – ty masz

Er / sie / es hat – On / ona / ono ma

Wir haben – my mamy

Ihr habt – wy macie

Sie haben – oni / one mają

 

Zróbcie proszę ćwiczenie D6 w zeszycie ćwiczeń (rozdział Haustiere), w którym należy uzupełnić luki w zdaniach odpowiednią formą czasownika „haben”.

Dla chętnych: ćwiczenie D7 W tym ćwiczeniu należy połączyć kolorową kredką osobę z odpowiednim zwierzątkiem i zapisać, kto ma jakie zwierzątko.

 

 

 

KLASA 5

Jeśli zrobiliście ćwiczenie z poprzedniego tygodnia z lukami i nie jesteście pewni, czy dobrze, podam rozwiązania tego ćwiczenia. 1.stehe, 2.wasche, 3.ziehe, 4.gehe,5.komme, 6.mache, 7.sehe. Pewnie wszystko dobrze zrobiliście. Bravo!

Dzisiaj nowy rozdział:

  1. RUND UM DAS JAHR

Thema:Wie ist das Wetter? Wprowadzenie nazw zjawisk atmosferycznych.

 

Przepiszcie proszę słówka dotyczące pogody do zeszytu. Wymowę poćwiczymy po powrocie do szkoły.

DAS WETTER (POGODA)

  1. Es ist warm. – Jest ciepło.
  2. Es ist kalt. – Jest zimno.
  3. Es ist windig. – Jest wietrznie.
  4. Es ist wolkig. – Jest pochmurno.
  5. Es ist sonnig. – Jest słonecznie.
  6. Es regnet. / Es gibt Regen. – Pada deszcz.
  7. Es schneit. / Es gibt Schnee. – Pada śnieg.
  8. Es gibt Hagel. – Pada grad.
  9. Es gibt ein Gewitter. – Jest burza.

 

Zadania dla Was:

Zróbcie proszę ćwiczenie A1 str.67 i A2 str. 68 w zeszycie ćwicze.

W ćwiczeniu A1 tylko obrazki dotyczące pogody należy wyciąć i przykleić wyżej. Myślę, że ćwiczenia nikomu nie sprawią problemu.

Dla chętnych: Aby utrwalić nazwy kolorów, możecie wejść na stronę: learningsapps. org, wybrać język niemiecki, następnie ćwiczenia Wetter /Pogoda i zróbcie 1-2 wybrane ćwiczenia.

 

Thema: Im Winter schneit es. Pogoda – utrwalenie słownictwa.

Ostatnio poznaliście nazwy zjawisk atmosferycznych. Proszę opisać dzisiejszą pogodę, odpowiedzcie na pytanie. Pytanie i odpowiedź przepiszcie proszę do zeszytu!

 

Wie ist das Wetter heute? – Jaka jest dzisiaj pogoda?

- _____________________(np. Es ist kalt. / Es ist windig…..)

- ______________________

- ______________________

Zadania dla Was:

  1. Ćwiczenie A4 str.70 w zeszycie ćwiczeń. (Należy opisać piktogramy 2 zdaniami) Rozwiązanie tego zadania prześlijcie proszę na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w temacie wiadomości: klasa 5a /5b / 5c ćwiczenie A4) do piątku, 23.03.20
  2. Dla chętnych: ćwiczenie A6 (na podstawie prognozy pogody należy uzupełnić luki w zdaniach)

 

 

 

KLASA 6

Thema: Wo steht die Lampe? Przyimki miejsca.

Proszę przepiszcie podane poniżej przyimki i czasowniki do zeszytu!

  1. an – przy, na (w pionie np.na ścianie - an der Wand)
  2. auf – na (na poziomie np. na stole – auf dem Tisch)
  3. in – w
  4. vor – przed
  5. hinter – za
  6. neben – obok
  7. zwischen – pomiędzy
  8. űber – nad
  9. unter – pod

 

liegen – leżeć

stehen – stać

hӓngen – wisieć

 

Zadanie dla Was! W podręczniku punkt E str. 41 (Fur Intelligenzbestien) spójrzcie na pokój Sabiny. Na podstawie rysunku uzupełnijcie zdania pod obrazkiem i przepiszcie je do zeszytu. Rozwiązane zadanie w prześlijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ((w temacie wiadomości: klasa 6a / 6b zadanie E) do piątku, 27.03.20 r.

 

Thema: Wo steht die Lampe? Przyimki – ćwiczenia.

Zadania dla Was:

  1. Ćwiczenia E 3 str. 69 (należy wybrać właściwą odpowiedź i ją zaznaczyć.)
  2. Ćw. E5 str.70 (należy uzupełnić luki wpisując właściwy przyimek, ! sitzt – siedzi)
  3. Dla chętnych: E 4 str.70

 

 

 

 

KLASA 7

Thema: In einem Wiener Geschӓft. Poznanie atrakcji turystycznych Wiednia.

Zadania dla Was:

Przepiszcie, proszę do zeszytu Sehenswűrdigkeiten von Wien (od A do E) z ćwiczenia 1 str.95. Jeśli ktoś z Was zrobił prezentację o Wiedniu, (min. 10 slajdów, zdjęcia i krótkie opisy, ciekawostki) proszę prześlijcie ją na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   ( w temacie wiadomości: klasa 7 prezentacja) do piątku, 27.03.20 r.

 

 

Thema: In der Schulcafeteria.

 

Zadanie dla Was:

  1. Przeczytajcie proszę dialog „In der Schulcafeteria”, strona 96.
  2. Ćwiczenie 2 / 96: przetłumaczcie proszę dialog na j. niemiecki i napiszcie go w zeszycie.

Tłumaczenie dialogu poproszę o przesłać na adres podany wcześniej. (w temacie wiadomości: klasa 7 dialog)

Owocnej pracy!

 

 

 

 

KLASA 8

Thema: Frankfurt/ Main: nicht nur ein Flughafen. Poznanie atrakcji turystycznych Frankfurtu nad Menem.

Zadania dla Was:

  1. Przepiszcie, proszę notatkę o Frankfurcie do zeszytu!
  2. W Internecie poszukajcie informacji o tym niemieckim mieście!
  3. Chętni uczniowie proszeni są przygotowanie prezentacji o Frankfurcie (min. 10 slajdów, zdjęcia i krótkie opisy, ciekawostki) i przesłanie jej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w temacie wiadomości: klasa 8 prezentacja) do poniedziałku, 30.03.20 r..

 

Frankfurt am Main ist eine groβe Stadt in Deutschland. Hier organiesiert man weltweit bekannte Messen (targi), zum Beispiel Buchmesse und Internationale Automobil-Austellung. Die Stadt hat einen groβen Flughafen. Interessant ist auch der Commerzbank Tower. Bekannt und populӓr ist auch der Hauptbahnhof.

 

 

Thema: Auf dem Bahnhof und auf dem Flughafen.

 

Zadania dla Was:

  1. Dzisiaj poznacie wyrażenia związane z pobytem na dworcu/na lotnisku. Przepiszcie proszę podane poniżej dialogi do zeszytu!

 

  1. Bahnhof

> Eine Fahrkarte (bilet) nach Berlin, bitte!

- Enfach (w jedną stronę bilet)?

> Nein, hin und zurűck (w obie strony). Mit Schűlertarif (ze zniżką uczniowską) bitte.

 

  1. Flughafen

>Wann fliegt (odlatuje) das Flugzeug nach Warschau ab ?

- Um 10.30 Uhr.

>Danke schӧn.

 

  1. Przepiszcie i przetłumaczcie proszę poniższe słówka :

- die Abfahrt - _________________

- der Ablug - __________________

- der Eingang - ________________

- der Ausgang - ________________

- der Fahrgast - ________________

- der Passagier - ________________

 

  1. Napisz, co powiesz (pomogą Wam przy tym ćwiczeniu podane wcześniej dialogi) . Odpowiedzi prześlijcie proszę na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (W temacie wiadomości: klasa 8 zadanie 3) do piątku, 27.03.20 r.
  2. a) Jesteś na dworcu, poproś bilet do Frankfurtu nad Menem

-__________________________

  1. b) Zapytaj się kiedy jest odjazd.

- __________________________

  1. c) Poproś o bilet ze zniżką uczniowską.

- __________________________

  1. d) Zapytaj się kiedy odlatuje samolot do Berlina.

- ____________________________

  1. e) Poproś o bilet do Hamburga w obie strony.

- __________________________________

Owocnej pracy!

 

 

 

Joomla templates by a4joomla